Bangkok – Min födelsedag

Bangkok – MIn födelsedag

ps. Upplagt i efterhand då vi inte hade Internet i Bangkok.ds

Den 18’e juli var min födelsedag, blev gammal plus några år :)

Och det firades genom att AJ sjöng ”ja må han leva….” på morgonen. Åt den goda frukostbuffen och sen kan ni nästan gissa vad vi gjorde. Jo som vanligt så ville AJ gå och handla lite kläder så det blev att vi gick på den lokala marknaden. Efter att ha gått och shoppat och gått på marknad nu i flera dagar så kändes det helt jäkla trist att behöva vandra omkring och kolla på en massa kläder. Oftast så är utvalet av storlekar inte så stort så det blir mest medium eller kanske large om man har tur.

Efter shoppandet så gick jag och fick massage och när jag kom tillbaka till hotellrummet så hade AJ fixat en födelsedagstårta till mig :)
CHokladtårta och det är alltid gott (så länge det inte är en gräddtårta).

Eftersom vi skulle checka ut kl 19.00 så gjorde vi inte så mycket utan det blev mest att vi slöade på hotellet, slog lite bollar från driving rangen och för första gången på länge sov lite middag :)

På kvällen bjöd AJ som födelsedagspresent på buffe på 82’e våningen igen. RIktigt gott var det, tyvärr så blev jag riktigt dålig i magen när vi satt och väntade på taxin men som tur väl var så hjälpte lite Immodium mot magproblemet så det blev inte något större problem. Hade jag inte haft immodium så hade det inte blivit en rolig flygtur eller ens en rolig biltur till flygplatsen så akut var behovet av toalett (tills ca 40 minuter efter immodium tabletterna var intagna).

Kvällen spenderades från kl 21.00 till kl 01.00 på flygplatsen där vi vandrade omkring. Köpte en uppblåsbar nackkrage så jag skulle kunna sova på planet hem. Oftast när jag flyger så lyckas jag bara sova en 15 minuter eller så åt gången och det blir inte så mycket sömn men nu när vi flög hem så sov jag i princip hela tiden från kl 01:20 till kl 03:00 (då var det mat) sen kl 03:30 till kl 10:00 (Thailändsk tid). Så nu är vi framme i DK och har väl ungefär 1.5 timmar innan vi är hemma i vår fina lägenhet i HElsingborg.

Klockan är nu (svensk tid) 08:20.

Ännu ett äventyr är avklarat och vi får nu planera vad vi ska göra för nästa äventyr. Troligtvis så ska vi hinna med en tur till Ven, ett poolparty och träffa släkt och vänner. Så något riktigt stort äventyr blir det nog inte förrän till jul. Men mer om det sen……..

Det här inlägget postades i Bangkok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>