Fortsättning på Telia historien

Fortsätt på Telia historien

I måndags så ringde vi ju till Telia och försökte få hjälp att få inkopplat vår Thompson gateway. Detta då det inte fungerade, samtalet tog ca 55 minuter (inklusive tid i telefonkö mm). Lösningen var att vår gateway var sönder så vi skulle få en ny.

AJ gick igår efter jobbet ner och hämtade en ny gateway.

Denna kopplade vi in igårkväll, lät den stå på i två timmar (som det stod att det kanske skulle ta innan alla tjänster var igång) och sen ringde jag Telias kundtjänst igen.

Efter ca 25 minuter så kom jag fram till kundtjänsten som raskt kom fram till att jag skulle prata med teknisk support igen (Och jag hoppades innerligt att jag inte skulle prata med samma tjej som kvällen innan). Efter att ha väntat en 15-20 minuter till så kom jag fram till en teknisk support.

Killen jag pratade med (KRistoffer) var kunnig och en av de få personer på Telia som faktiskt verkade veta vad han pysslade med. Han kom snabbt fram till att våra tjänster inte kopplats till vårt lägenhetsnummer (Detta med lägenhetsnummer har jag säkert lagt en 7-8 timmar på att försöka få Telia att förstå att vi bor i vår lägenhet och ingen annan. Tom Akelius har ringt till Telia för att förklara att Telia hade fel i sina system och att vi bor i vår lägenhet ;)..

Hur som helst så kom Kristoffer fram till att vi behövde få våra tjänster påkopplade på vår lägenhet. Och att han skulle dra detta vidare inom organisationen.

Så nu ca en månad efter att vi la den initala beställningen så kanske vi får en lösning som vi faktiskt bestämt.

Ser spännande framemot att TElia ringer och informerar (som dom lovat att göra) att allting är löst eller vad som mer behövs utföras.

Jag skulle gissa att jag/vi lagt ca en 14-18 timmar på detta. Telefontid, gå och hämta paket och försöka göra det dom säger utan att någonting fungerar.

Om alla andra som bott i Akelius har haft samma problem så har hela FIberlan i Akelius hus varit ett fiasko utan dess like.

Vad säger ni andra som har FIberlan av Telia har ni också haft snarlika problem ?

Det här inlägget postades i Okategoriserade och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 svar till Fortsättning på Telia historien

  1. Hej Tobias!

    Jag heter Fredrik Rasmusson och arbetar på Telia Kundservice.

    Till att börja vill jag be om ursäkt för de problem du har upplevt med inkopplingen, det var absolut ingen rolig läsning. Det låter nästan som det har gått troll i ditt ärende och jag förstår att det blir frustrerande när inkopplingen dröjer.

    Jag skulle gärna vilja att du kontaktar mig via länken nedan. Jag vill då se till att alla tjänster börjar fungera (om de inte redan gjort det) samt se över hur vi kan kompensera dig för den försening som du har fått stå ut med.

    Ha en fortsatt bra dag!

    Med vänlig hälsning
    Fredrik Rasmusson, Telia Kundservice

  2. admin skriver:

    Plockade bort länken från Telias kommentar. Hur som helst så fyllde jag i formuläret som Telia skickade men sen hände ingenting.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>