Sommaren 2009

Detta blir den näst sista i min del av resor som vi varit ute på dom senaste åren. Anledningen till att jag dokumenterar dom här är egentligen att varken jag eller AJ kom ihåg vilka år vi hade gjort vad. Så då tänkte jag att jag skulle skriva någonting roligt här.

Så sommaren 2009 blev först en snabb resa till Kemer i Turkiet och därefter så var vi hemma och hade semester i Sverige i ca 4 veckor. Så vad gjorde vi i Sverige då ?

Vi åkte till Kolmården och tittade på en mängd fina och stora djur. Tyvärr så måste jag säga att det regnade en stor del av vår tripp till Kolmården så vi blev rätt så våta när vi gick omkring där. Tlil alla er som inte varit på Kolmården så är det helt värt en tripp dit. Finns väldigt många olika djur att se och själva djurparken är mycket bättre hållen än vad man brukar se när man åker utomlands. Så åk upp där redan i sommar och få se en trevlig sevärdhet i Sverige.
Campingplats vid Kolmården

Förutom att åka till Kemer och Kolmården så gjorde vi även en mängd mindre små utflykter på sommarsemestern. Vi försökte vara rätt så aktiva och det tycker jag att vi lyckades med bra. Vi åkte även en tur till Ven där vi cyklade omkring och tittade på det mesta.

Stranden Helsingborg

Framförallt så åt vi god glass

God glass i Helsingborg

På min födelsedag så fick jag en liten rolig present. AJ hade planerat en paddeltur på någon å här i nere i Skåneland. Så jag och AJ samt Annika och Erik åkte iväg på min födelsedag och paddlade. Det blev bara en dags paddlingstur men det räckte, trevligt var det :)

När vi stod där med kanoterna och skulle bege oss iväg då började det regna, så mycket regn har jag nog aldrig sett förr. Det var som att himmelen öppnade upp sig och det bara strömmade ner vatten. Men som tur väl var så höll det inte i så lång tid utan vi kom iväg och under dagen så regnade det bara ytterst lite. Så utan några större incidenter så kom vi fram till rastplatsen på kvällen. Där blev det grilla av och sen sov vi lite tält. På morgonen så packade vi ihop våra saker och traskade upp till en av våra bilar som vi parkerat där. Den packade vi sedan med alla saker och körde och hämtade den andra bilen.

Några roliga minnen från paddlingsturen var att Erik drattade i vattnet när vi väl kommit fram till lägerplatsen. Annika skulle dra upp kanoten och Erik satt kvar i kanoten när den välte, såg väldigt roligt ut när han försökte sätta ner paddeln för att ta emot när kanoten höll på att tippa över. Men det var så djupt så Erik försvann bara ner 😉

Roligt roligt :)

Annat var väl att det var väldigt lågt med vatten så det var lite halvsvårt att komma fram på vissa ställen.

Men även detta är någonting jag helt klart skulle kunna tänka mig att göra om någon fin sommardag.

Så det var väl sommaren 2009. Förutom resor så blev det en mängd glassätande och en mängd liggande på stranden. Trevligt trevligt

Det här inlägget postades i Resor och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>